Monday, February 9, 2009

OH...TANAH AIR KU....

9 FEBRUARI 2009 (Isnin)

Pagi ini TT berjoging di Padang Polo dengan Kang. Lepas joging, sarapan di Medan Makan Dato' Sagor. Tempat ini TT selalu sarapan dan lunch kerana bersebelahan dengan pejabat TT. Biasanya TT pergi gerai ni berjalan kaki saje. Sebab dah biasa dengan masakannya dan dah tau mana satu gerai yang sesuai, tak ada masalah untuk memilih menu di sini. Semuanya memenuhi selera TT.

Roti telur dan sup tu, Kang yang order. TT makan mee kicap + limau ais. Sedapnyer.....

======&&&&&&&=========

Sebab Kang dah janji nak jalan-jalan petang nih, kami berdua jalan-jalan tanpa tujuan. Dalam kereta baru buat keputusan untuk melawat seorang guru di sekolah Kang yang sakit di Simpang Pulai. Tapi....oppppssss..... Tiba-tiba jalan jem. Memang sesak sangat. Kereta penuh di kiri dan kanan jalan di Cangkat Larang, Lahat. Nak berpatah balik dah tak boleh. Terpaksalah teruskan juga berjalanan. Akhirnya TT singgah di Ria Moda Textile. Sempat terbeli 2 pasang baju...he...he.... Dua orang tu jangan jeles, key.....

Nasib baik le ada kawalan dari RELA dan Polis. Kalau tak, tak tahulah bila boleh sampai rumah.
Ini berita yang dipetik dari Berita Harian Online:-
Jenazah Ahli Parlimen Bukit Gantang, Roslan Shaharum yang meninggal dunia dibawa keluar dari rumah mayat Hospital Batu Gajah untuk dibawa pulang ke rumah sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Changkat Larang, Pengkalan Pegoh dekat Ipoh, hari ini.
6 FEBRUARI 2009 (Jumaat)
Berita yang dipetik dari Berita Harian Online...

Zambry MB Perak
Oleh Khirul Bahri Basaruddin dan S Anand Kumar
bhnews@bharian.com.my

KUALA LUMPUR: Barisan Nasional (BN) kembali berkuasa di Perak semalam dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pangkor, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir, dipilih sebagai Menteri Besar ke-11. Ini berikutan keputusan Sultan Perak, Sultan Azlan Shah tidak memperkenankan pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) dan menitahkan supaya Menteri Besar dari Pakatan Rakyat, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin serta barisan Exconya meletakkan jawatan, berkuat kuasa serta-merta.

IPOH: Semua 28 Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Barisan Nasional (BN) Perak dan tiga Adun yang mengisytiharkan diri sebagai wakil rakyat Bebas, semalam membuat perakuan kepada Sultan Perak, Sultan Azlan Shah akan menyokong BN bagi membentuk kerajaan negeri yang baru dan sesiapa saja dipilih sebagai Menteri Besar.

2 comments:

Anonymous said...

cedapnye r0ty g0yang..nk3!!

TUN TIJAH said...

Wokey!!!!!! Goyang...goyang....jangan tak goyang. Balik nanti, kita goyang sama-sama, key.