Monday, December 28, 2009

MAHLIGAI CINTA

Kulawan kata hati supaya jangan menangis;
"Hey perempuan; lihatlah dengan mata sendiri. Dengarlah dengan telinga sendiri...
Suami kamu telah mendustai kamu. Dia menipu kamu.
Dia menjadikan kamu bagaikan mak andeh..."
"Kalau dia boleh berdusta pada kamu,
apakah kamu mahu tengok sahaja?
Jangan butakan mata kamu. Jangan tulikan telinga kamu.
Bertindaklah mulai hari ini..."
"Kau perempuan baik, tapi disebabkan
terlalu baik kau menjadi mangsa..."
Huh... aku tak sanggup berlawan dengan kata hati
Aku hebat?
Jika aku hebat aku tak akan
tertewas malu hingga begini .
Jika aku hebat, aku tak akan ditipu suami sendiri!
"Ya kamu hebat tetapi suami kamu lebih hebat. Dia terlebih hebat!".
Aku akan tewas.
"Iya, ikut hati mati.
Tapi aku belum mahu mati.
"Betul. Bangkitlah untuk terus berlari.
Jangan tunggu, jangan biarkan masa merosakkan kamu."

Meminjam kata-kata dari Novel "Mahligai Cinta"-SERI DIAH

No comments: