Wednesday, September 15, 2010

AIDILFITRI 2010


8 SEPTEMBER 2010 (Rabu)

Nasib baik kang dapat bercuti hari ni. So kami semua gerak ke Ipoh awal pagi bagi mengelakkan jem. Kali ni kami balik dengan Swift. Alhamdulillah sampai awal kerana perjalanan yang selesa. Tak banyak lagi kenderaan di jalan.
Sampai Ipoh, terus ke Megoplex. Banyak barang keperluan dapur yang perlu dibeli. Biasalah rumah yang telah lama ditinggal.
Hari pertama dan kedua di rumah, penat membersihkan apa yang patut. Sedih mengenangkan rumah yang terbiar begitu sahaja. Macam-macam yang rosak dan tak terjaga.


Angah yang penat memandu dan fini co-pilot.


9 SEPTEMBER 2010 (Khamis)

Awal pagi TT dan kang ke pasar membeli keperluan untuk juadah di pagi 1 syawal. Hari ini TT sibuk sepanjang hari di dapur.

10 SEPTEMBER 2010 (Jumaat)

Seperti 4 tahun yang lepas, Aidilftri tahun ini TT sambut di rumah sendiri. Selepas bermaafan dengan kang dan anak2, kami sekeluarga solat sunat aidilfitri di Masjid Kg.Melayu dan seterusnya mengunjungi rumah adik-beradik sekitar Ipoh dan Manjung. Kang pula demam balik.


11 SEPTEMBER 2010 (Sabtu)

Hari ini TT sekelurga ke Teluk Intan. Sempat menziarahi kubur bapa dan ibu mertua. Selepas itu singgah berhari raya di rumah abang Din (tuan rumah tak ada sebab beraya di rumah sedara kak yati) dan Abang Mat. Malam kami ke bendang kerana ada majlis tahlil di rumah kang. Semua adik beradik kang berkumpul kecuali kak Jah yang balik ke JB. Bagus juga dapat berjumpa dengang semua keluarga.


Beraya di rumah abang Mat. Masing2 melayan diri sebab tuan rumah sibuk baru balik.



3 comments:

Nur Affini said...

umi..windu,,

TUN TIJAH said...

dia dah balik JB....uwwaa...
ummi x ada teman nak jalan2,
miss u dear...

Nur Affini said...

EMmuah! mish u.. ari2 windu..