Wednesday, February 16, 2011

FACEBOOK

Memangnya dunia kini makin maju dan hari ini facebook menjadi dadah kepada semua. Tua dan muda dah jadi sama sahaja tapi ramai pula yang tak berani nak menonjolkan diri. Yang tak bagusnya, gambar di halaman facebook pun, boleh dicuri dan jadikan gurauan.
Pagi ini dengar Selamat Pagi Malaysia dan topiknya berkaitan dengan gejala social seperti penipuan di facebook. Pagi-pagi buta pun ramai yang beri komen. Agaknya lepas subuh, masing-masing mengadap komputer. 
Tak ramai rakyat Malaysia (harapnya bukan orang Melayu sahaja?) yang suka beriadah dan menyedut udara segar di luar. Kalau di Ipoh, terutamanya di Padang Polo, ramai sangat orang berjogging di situ hingga kadang-kadang nak berjalan pun susah. Bukan sahaja bangsa asing tetapi masyarakat Melayu juga mempunyai kesedaran untuk menjaga kesihatan. Berbeza sangat di Putrajaya di mana tempat untuk joggingnya sunyi dan sepi.




Tempat jogging di Taman Saujana Hijau, Presint 11  ini memang cantik dan terletak di atas bukit berhampiran rumah. Malangnya taman ini sentiasa sepi.

2 comments:

Nur Affini said...

umi jogging lagi ke sekarang.

TUN TIJAH said...

ari tu ada pi ngan angah tapi tak naik tangga...umi drive dan park dekat tangki air tu..
ni dah lama x pegi atas bukit sbb scarry le nak pi sorang2..
tunggu masa yg sesuai nak pi ngan adik.