Wednesday, January 23, 2013

AWAL TAHUN BARU DAN MASIH TERKIAL-KIAL

Adakah masa yang beredar terlalu pantas atau diri sendiri  yang terleka. Sudah lebih dari sebulan blog ini sunyi dan sepi.Tanya pada diri kenapa itu terjadi. Laptop ni pula meragam campur merajuk. Haha.....nak salahkan makhluk lain pula.

Selepas balik semasa majlis kenduri jiran sebelah rumah, kami memang tak balik Ipoh. Maknanya sudah lebih sebulan tak balik kampung. Perjalanan balik petang itu, sangatlah memenatkan. Keluar saja dari Jalan Lapangan Terbang, kenderaan berderetan hinggalah kami berhenti untuk solat isyak+maghtrib di hentian rehat Awan Besar. Sepanjang perjalanan juga  kami beriringan dengan hujan. Sekejap lebat dan sekejap pula kurang.

Bila dah masuk tahun baru, terasa pula cepatnya masa berlalu. Cepatkah? Tanya pada diri dan sila jawab sendiri yer. Harap-harap tahun ini kehidupan akan terus damai. Ada perancangan tahun lalu yang masih belum dapat tertunai. Moga Allah permudahkan segalanya untuk tahun ini.
 Kami bertolak dari Ipoh jam 5.00 petang

Malam kami di highway.

Tidak melepaskan peluang ke Jom Makan Buah.
Sempat minum cendul Kuantan yang sangat sedap.

Inilah aktviti ummi dan Affini di pagi hari.
Bagus juga berjogging di Kelab Tasik Putrajaya, Presint 8. Tempatnya agak sunyi dan terdapat beberapa peralatan sukan yang boleh digunakan.

Ahad berikutnya kami menghadiri majlis perkahwinan anak lelaki En.Baharuddin Mohd.Noor di Dewan Presint 8.

Sabtu berikutnya, kami tiga beranak ke Shah Alam. Lunch di sini.

Sedap juga menu lunch hari ini.

Inilah perjalanan cuti-cuti kami pada 21 Disember 2012. Hanya abah, ummi dan Affini.
Teruja dengan itik dua alam ini, kami pun terus beli tiket di kaunter.
Tahun lepas umurnya 51 tahun. Kuiz dalam bot itik gembo-gembo. Bila dapat jawab soalan kuiz, kena nyanyi tapi Fini malu-malu untuk menunjukkan bakat terendamnya...huhu.

Masjid terapung dari Selat Melaka.

Kami bermalam di Hotel Pantai Puteri, Klebang. Disebabkan tiada aktviti lain yang boleh dilakukan, menjelang senja kami pun melihat matahari terbenam.

26 Disember 2012
Semalam Affini tidur di rumah angah. Pagi ini, ummi kena ambil dia di Seksyen 27, Shah Alam. Sempat jalan-jalan di Tasik Shah Alam. Mengimbau kenangan lama sewaktu bekerja di Jabatan Pertanian Selangor.

Kadang-kadang kami bertiga ke Masjid Putra. Selesai solat isyak, boleh pekena apa yang patut di Medan Selera Putrajaya. Sedap juga makanan yang dijual. Macam-macam ada.
4 Januari 2013 (Khamis)
Kami di IJN melawat abang Nasir. Alhamdulillah selesai dan selamat.

20 Januari2013 (Ahad)
 Minggu lepas kami jalan-jalan hingga terlajak ke Morib.

23 Januari 2013 (Rabu)
Hari ini lunch kami di Koitiam, Nilai.

Teh tarik untuk lunch hari ini.

insan marhaen said...

Masih belum terlambat untuk buat setting azam atau buat strategic planning.

TUN TIJAH said...

Salam Tn.IM,

Azam orng tua yg dah pencen tu ada ler tp nak buat planning tu...dah malas nak fikir.

Salam Maulidur Rasul...moga amalan kita sadikit sebanyak boleh mencontohi akhlak Nabi Muhammad SAW.