Thursday, June 9, 2011

MELAKA

Selasa lepas kang bercuti dan kami ambil keputusan untuk bercuti-cuti juga. Sebenarnya tak tahu kemanakah destinasi yg hendak dituju dan tempat yang paling dekat ialah Melaka. Nasib baik masih ada hotel yang boleh ditempah.
Siang di Dataran Pahlawan, amatlah memenatkan. Terlalu ramai pengunjung yang bercuti di bandar bersejarah ini.

Makan malam di Umbai...memang sedap sangat.

River cruise

Pemandangan sepanjang laluan.

29 Mei 2011
Minggu  ini kami sekeluarga ke Teluk Intan bagi menghadiri majlis perkahwinan anak saudara kang. Seawal pagi Sabtu 28 Mei 2011, kami bergerak ke Teluk Intan dengan kereta pink sikecil dan bermalam di Hotel Angsoka. Sejak akhir-akhir ini, kami jarang bermalam di rumah peninggalan arwah mertua. Bagitu juga dengan adik beradik kang yang lain. Masing-masing mencari penginapan di hotel-hotel sekitar pekan. Hotelnya tidaklah sempurna tapi sekadar untuk bermalam semalaman sudah cukup dan memadai.
Malamnya ada majlis tahlil di rumah abang ipar. Yang pentingnya dapat berjumpa dengan ipar-duai yang sudah jarang-jarang ditemui.
Esoknya majlis berlansung dan selesai saja pengantin bersanding, kami bertolak balik ke Ipoh.